Fjäderfä iFokus

Fjäderfä

Etikettövrigt
Läst 1821 ggr
VildaVittra
2

Helt sjuk tråd!

Det var en på ett av mina forum som hade sällskapsfåglar för kvittret, samt hundar för agilityn, vilket fick mig att börja fundera på, kan man inte träna höns till agility? 😛

Någon som skulle tänka sig kunna prova? Mina är ju mest upptagna med att bli tuppar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Pappaparon
0

Hehe, lärde faktiskt min "Rutan" att hoppa över en pinne lagd på två hinkar, hon tyckte det var riktigt kul faktiskt,.

wille_wille
0

Att gå ut med hönsen i koppel fungerar iallfall, agility skulle kanske bli lite svårt men det är nog lättare om man har koppel på¨dom, då springer dom inte iväg🙂

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

V3ritas
0

Låter himla roligt :) Klickerträning vet jag någon provat på höns så det borde ju inte vara omöjligt!

Medarbetare på Fjäderfä iFokus :)

healing-mammut
0

Mina höns har lärt sig att när de hoppar så får de en smakbit av det jag har i handen :) Går väl inte in under rubriken agility direkt….men jag tror att de kan lära sig. Det är väl som med alla djur - man måste ha tålamod och tid :) Och eftersom de kommer när jag ropar på dem så borde det ju vara ett tecken på inlärt beteende eller?

Odette
1

#5 Hahahah!! Agility hönor! 😂

Tycker dom va riktigt duktiga, det kunde jag inte tro om höns ^^

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

healing-mammut
4

Underbart :) Dags att omvärdera uttrycket "hönshjärna" nu :))

V3ritas
0

#5 Hahah härligt! :)

Odette
0

Haha ja, jag tyckte de var störtsköna!

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Coturnix
0

Minns nu älskade lilla grå/blå koschin tuppen…fem år sedan…han var en sådan "cirkus tupp" ! :) kunde massor av "konster" och verkade dessutom tycka att att det var väldigt roligt! :D Till stor glädje och underbar sommar för de yngsta barnen som ivrigt tränade! Behövdes inga "mutor" han fullkomligt kom springande till dem för att "jobba"! ;)

V3ritas
1

#10 Åh vad roligt. Blir ju jättesugen på att prova med någon av mina. Tror jag har lite chans att lyckas med min maranhöna för hon verkar passa till sånt :) Skulle ju vara roligt att testa i alla fall!