Oplanerad hönsmamma! DEL 2
Hej igen!
Som jag skrev i slutet av mitt förra inlägg "Oplanerad hönsmamma" så var det 9 dagar efter jag tog in äggen en liten en på väg ut och senare på natten så kikade Ägget ut och 7 blev 8! :)
Tiden har puttrat på här hemma och en del av de små är inte så små längre medans andra synligt inte alls kommer att bli särskilt stora!
Jäkligt söta är dom hela bunten iallafall! <3
Började igår morse att ge baycox då jag misstänker att dom fått coccidios, kan vara min hypokondri som spökar också, för ju mer jag sitter och stirrar på dom och googlar ju mer döende är dom i alla möjliga och omöjliga åkommor ;P
De var iallafall lite diarre men utan blod, nån hängande vinge och lite stå och sova symptom så jag pratade med veterinären och vi kom fram till att det är bättre att behandla för att vara på den säkra sidan.
Vad tycker ni? rätt eller fel?
I övrigt så är dom ju som galna, rymningsförsöken avlöser varann och det äts, dricks och bajsas som aldrig förr haha
Har i ett par dagar planerat en begravning av de resterande 5 äggen men inte fått tummen ur, de har fått ligga kvar men utan omvårdnad, jag har inte ens varit särskilt försiktig med dem och igår när sambon kom hem tänkte jag bara ta mig en sista "lyssning" med stetoskopet innan vi tänkte gräva ner dem bakom ladugården.
OCH VAD I HELA FRIDENS NAMN!!!!
Det piper i ett av de små rackarns äggskrällena!!!
Så nu på morgonen ARTON DAGAR efter att jag tog in äggen så tittar en ynklig liten Myrakel ut!!! HELT JÄVLA OTROLOIGT rent ut sagt, ursäkta språket :)
Hon/han är inte riktigt lika pigg som dom andra var om jag inte missminner mig, så vi får se om hon klarar sig men jag slutar inte kämpa! För en stund sedan såg jag att blinkhinnan inte åkte tillbaka riktigt utan lixom täckte halva ögat, droppade en ögondroppe i varje och det verkar ha löst sig, kanske bara var lite torrt i ögonen?
Hon har fått lite honung i sitt vatten också, så nu är det bara att hoppas!
Hoppas även att ni har ett trevligt avslut på helgen!
Kram från My och dunbollarna.
Oj, helt otroligt! Att det kan funka så, 18 dagar efteråt.. Jisses. Hoppas den klarar sig!
Jätte roligt att få följa din historia! :)
Medarbetare på Fjäderfä iFokus :)
Det blev en liten solskenshistoria av det😃.
Lycka till med dina små.