Namn på hönshuset?
Har sett att en del har namngivit sitt/sina hönshus. Har du det? Om ja, vad heter det och varför heter det så?
Medarbetare på Fjäderfä iFokus :)
Jag tycker att det är en rolig idé, jag kommer nog själv namnge mitt hönshus och måla någon fin skylt och sätta upp så småningom. Men innan jag kommer till det så finns det en hel del annat att göra med hönshus och hönsgård! :)
Just nu heter den stinkboden. 😉 Det är dags att mocka ut ströbädden då den tinat nu, så det luktar inte parfym direkt. Ska faktiskt göra det idag då solen skiner.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#2 Trevligt namn.. ;) Härligt att få vårstäda hos hönsen :)
Nu är det klart, var "jättelätt" med Sveriges mest hjälpsamma tupp.
"Men matte, om jag står här i dörröppningen när du drar ut presseningen med bädden, det blir väl bra?"
"Matte, det där ruvbåset ser extra skönt att sitta i nu när du står med skurtrasan i högsta hugg i den ena handen och med båset i den andra"
"Matte, om jag sitter på din axel och flaxar med vingarna, så snubblar du ju inte på tröskeln"
🤪
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#4 Jag känner igen det där! :) När jag byggde inne i hönshuset så var alla så nyfikna och skulle vara omkring en och några skulle sitta på axeln medan jag jobbade på.. :)
Kackelboa.. 😛 Haha.. Nej men vi har inte något namn på hönshuset, eller ja, hönshuset helt enkelt. :P
Lillstugan, det var från början ett hönshus, sedan byggdes det om till en lillstuga, för att återigen bli ett hönshus😃