Ser inte frisk ut

Nej, den ser inte alls frisk ut. Och fjäderdräkten ser riktigt konstig ut, som om den blivit doppad i olja. Har personen du köpt från behandlat ohyra eller liknande med olja? Som den ser ut nu kommer den ha svårt att hålla värme, och har fjäderdräkten varit så länge kan den ha blivit sjuk av drt. Har du extra värme? Hur känns fjädrarna?
läste och tog beslutet att tvätta henne med vatten och barnängenschampo, sen har jag hängt in en reptilvärmelampa i buren så hon kan hålla värmen och nu ser hon ut som sin kompis igen :> när jag hämtade mina två så bodde de fem vaktlar i ett jättelitet akvarium fullt med skit så tror hon måste fått nåt kladd i pälsen. ja hennes fjädrar kändes oljiga innan…. kan bifoga bild på hur hon ser ut nu :>

Jag tycker vaktel ser hopkrupen ut och blundar på alla kort. Ja, fjäderdräkten ser bättre ut, men vaktel ser inte bra ut… Hur är den i sättet? Pigg? Äter? Dricker?
Kaki ser mycket bättre ut i fjäderdräkten, den äter men shika som är jämngammal äter betydligt mycket mer och dricker mer. Shika springer runt mycket mer och sträcker mer på kroppen. Kaki sover också mycket mer ock ligger med utsträckta ben.
Var vid veterinären med henne men desvärre så finns de inte så mycket att kolla på då kunskapen runt vaktalr inte är jättestor.
Misstänker Koccidios så ska ta hem lite A-Fil och vetekli och se om det hjälper….
Kunde inte bifoga video på när hin sov så lägger en länk till ett instagram inlägg på hur hon ser ut när hon sover, ser ju extremt skumt ut
https://www.instagram.com/p/CMn5QUGjlvT/?igshid=19amfwx3kql32

#7, det är inte en frisk vaktel du fått hem. Risken är att även den andra är dålig om den kommer från samma hem. En vaktel ska vara pigg, allert och vaken. Tyvärr är hönsfåglar ofta mycket dåliga när det väl syns. Hur är avföringen? Hur känns den i hullet? Hur rör den sig? Är den vinglig? Rör den sig obehindrat? Andning?