Nymfparakit attackerar mig hjälp!!
Hej! Jag har precis köpt en nymfparakit för några dagar sen och jag hämta honom så tog den förra ägaren lite för hårt men bara ”lite” tag i honom när han skulle sätta in han i transportburen, och sedandes har han varit rädd för att gå på handen men på armen, axeln och huvudet funkar det, efter det har han också kunnat bita till då och då men det var bara några nips här och där men nu idag så har han blivit jätte aggressiv han bits hårt som fan och attackerar mig så fort jag kommer nära, hur ska jag göra för att han ska bli tamare och lära sig liksom förstår ju att det kan vara läskigt med en ny ägare men han både fräser och bits så blir inte så jätte glad att ha honom så, har en undulat med och han är tam nog att sitta på handen han kan dock också bita till då och då men absolut inte så hårt som nymfparakiten. Vad ska jag göra HJÄLP!… ”han är en hane”
Hej!! Grattis till din nya nymfparakit♥️ Det tar en massa tid och massor med godis att muta honom honom med innan ni har fått förtroende för varandra!?! Jag har fått turen att få tag på mina fyra undulater av en privat uppfödare som har hållit på med dom sedan dom föddes🦜 Jag har visst fått ett par nypningar av alla utom en, jag håller på med dom så mycket som möjligt och dom har aldrig behövt att vara instängda i buren om jag inte vädrar eller om jag är hundvakt någon gång ibland Jag önskar dig stort lycka till med pippin och du får jätte gärna berätta hur det går! Du får gärna maila eller ringa till mig om du har några frågor annkie75@icloud.com eller 0739-150 440 Mvh Annkie