Vad har du för hönsras/er ?
Som rubriken lyder - vad har du för hönsras/er ? :)
Själv har jag Dvärgkochin och Bohuslän-Dals svarthöns.
Hedemora
l'm back
just nu bara 2st bresse
Skånsk blomme, dvärgkochin (min favoritras) och ett stycke blandras.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Kindahöns :)
Jag har Hedemora, Svensk dvärg, Svarthöns och Japansk vaktel 🙂
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
Bohusdalsvarthöna och dvärg wyandotte☺️👍
Jag har Isbar, Maran, Cream Legbar, Araucana, Wyandotte, Orpington, Lohman, Bovan, blandraser och en liten grupp vaktlar. Men trots alla raser så är det en mindre grupp jag har, med typ en/två av varje.
Medarbetare på Fjäderfä iFokus :)
Hedemora, sussex, brahma, maran, isbar, mille fluer, orpington, värphybrider, antwerpen, araucana sedan vaktlar.. (kan va felstavat på några)
.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.
🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎
Just nu har jag en helt osorterad grupp med maran, wyandotte, isbar, araucana, engelsk dvärgaraucana, cream legbar och värphybrider från Icaägg.
Jag har bara dvärgkochin just nu, men är riktigt sugen på Åsbo, Blomme eller Hedemora! Det är snart dags för hönsbytardag och förmodligen nya inköp ;)
👆 Djurnörd
Dvärgkochin, dvärg wyandotte & svenska svarthöns
Lägger till kycklingar av australorp, ancona och brakel.
behöver nog uppdatera mig har en bresse tupp 1 ungersk nakenhals höna och en vete maran höna. och 13 kycklingar en del bresse och en del mix bresse ungersk.
Jag har bara stor wyandotte :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Bjurholmshöns :)
Förnyar lite med att jag skaffar två faverollar och en aracana :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Köpte min första lilla hönsflock i mitten av juli, 5 hönor och en t upp av rasen Hedemorahöns:-)
Vi har Lakenfelder, Hedemora, Vorwerk och Ayam Cemani (varje ras har sin flock).
Har campiner, orpington och Jersey giant. Renrasiga avelsgrupper. Planerar att även skaffa dorking och bresse.
Vi har; Orpington, Vithättor och Sillkes höns 🙂
Men jag söker Gottlandskycklingar /ägg
Familjen har blommehöns, själv tänkte jag satsa på hedemora!

4 Lohmanhöns (fd industrihöns), 4 Djungelhöns, 1 Pärlhönstupp, 1 Blomme tupp, 1 Sussex(blandis?) tupp, 1 Sabelpoot tupp, 3-4 Sussex(blandis?)höns, 1 Sussex/djungel, 1-2 Lohman/sussex sen typ några kansken (har haft rävbesök, det är familjens höns, har inte sett dem på någon vecka) brahma/djungel eller brahma/sussex.

Hejsan länge sedan jag var inne på sidan 🙂 Jag har koncentrerat mig på Sabelpoot Svart/Silver Porslin .
förhoppningsvis en flock orusthöns om 8 veckor 😃
Kan uppdatera vad jag har då :) Stor Wyandotte. Brun/svart, brun/vit och svart/vit. Faverolle. Laxfärgad. DV Kochin. Svart, blå. Några blandras hönor. Blandade färger
Vi har två bohuslän-dals svarthönor :)
Holländsk dvärg
Silkes
Holländsk Vithättor
Isbar
Och Sussex
Jag har islandshöns :)