Fjäderfä iFokus

Fjäderfä

Etiketthöns
Läst 2536 ggr
VildaVittra
0

Vår i hönshuset

Idag lades årets första ägg av en av unghönsen, den supersöta lilla saken var knappt större än vakteläggen, så misstänker att det bara är äggvita i det. Mina höns får bara naturligt ljus genom fönstret (stort), så de vintervilar. 

Har era satt igång ännu?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

fridelfina
0

Kul! Har inte höns ännu, men till sommaren bör vi ha om det blir som vi vill!

VildaVittra
0

#1 Håller tummarna för att du snart har egna höns, de är roliga små varelser.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Lisabet
0

Dotterns höna har lagt ett antal ägg redan. Hon började ruva också. Dottern trodde att det var för många ägg för henne, och tog hälften, som vi har i en äggkläckningsmaskin. Det ska bli intressant att se hur många kycklingar det blir.

Hon har bara en höna, för höken tog den andra. De andra två hon köpte visade sig vara tuppar.

VildaVittra
0

#3 För många ägg? Jag vet en dvärghöna som bakade fram kycklingar ur 21 ägg. 😃

Cragan
0

mina hade lite vila i höstas men det kom dom över alltid haft minst en sedan dess som lagt ägg 🤔

-Cissi-
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina har värpt på hela vintern och en höna tyckte det var bra att lägga sej och ruva i slutet på december. Men det resulterade i 10st friska kycklingar. Här är dom fortfarande rätt små

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

fridelfina
0

Åh, vad söta!

-Cissi-
1

Tack :) dom är lite större idag dock :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

JossanH
0

Våra har inte vintervilat trots att vi inte har haft något tänt hos dom under vintern. Men de har inte lagt så många ägg. Nu lägger våra 16 hönor ungefär 8-10 ägg per dag.

Sajtvärd på Iller.ifokus

ManU77
0

#9 Vilka olika typer av höns har du? Är själv intresserad av att ha några olika raser för att få lite varierande färg på äggen. :-)

JossanH
2

#10 har en himla massa blandraser som ger de gröna och blå varianterna. Mest isbar, aracuana och maranblandningar. De som har marsn i sig är även blandade med grönvärpare så då blir äggen mer olivfärgade i olika nyanser :)

Sajtvärd på Iller.ifokus