Hyra höns
Bor just nu i en villa med bra förutsättningar för en liten flock hönor. Hade helst köpt egna men vi är osäkra på om vi ska bo kvar efter sommaren. Istället för villa med tomt letar vi en 3a närmare stan.
Haft 2 dvärghöns när jag bodde hemma, dom var fantastiska! Nåt år efter jag flyttat dog den ena. Mamma ville inte ha hönor mer så hon gav bort den till en vän som jobbade på ett stall där det fanns ett hönshus med obegränsad rörlighet ute. Hon är kungen trots bara hälften så stor som övriga, alla på stället älskar henne då hon är så tam och se rolig ut när hon kommer springandes mot en. Trivs där och har fått en dv.kochin vän.
Alternativen är: Köpa 3 unga hönor och sälja dem när vi flyttar, låna från en väns kusin och ge tillbaka till hösten (ung som hyra), köpa dem och sen ge dem till vännens kusin eller hyra av nån random.
Vill helst köpa egna sen ge till kusinen. Där skulle dem ha det hur bra som helst.
Var hittar man folk som är villiga att hyra ut?
Jag hyr ut höns. Var bor du?
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Skåne, Malmö
#2 jag har en timme till Malmö. Bor utanför Tomelilla. Är du intresserad kan du få hyra höns av mig 😀
Men vad passande! Det är dock inte förens i April/Maj jag vill hyra. Måste fixa till Boden till ett hönshus, säkra staket och sånt samt jag ska iväg på utbildning i april.
Vilka raser har du?
Att hyra i år har jag bara dv kochin. Nästa år kommer jag kunna hyra ut sebright också
Vad bra, då vet jag att du kanske kan hyra ut. Dv kochin var faktiskt rasen jag helst ville ha :)
Vi får höras lite längre fram i vår!
här sover man ett par timmar så har en ny tråd startas och fått en eventuell lösning kul att så sånt här när man vaknat 🙂
och lycka till med hyrning av höns Boson