Fjäderfä och hundar
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hur är era hundar runt era fjäderfän? Så här skulle det inte se ut runt Navdi, alla skulle ligga i hennes mage.
Casper skulle råka mosa dom med sina lekinviter, men det är möjligt att Lilla Pi skulle vilja dia dom.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jodå, min hund dödade en av våra undulater när hon var valp. Hon sprang med den flaxande fågeln i munnen och jag hade inte en chans att hinna få ut den innan den var död. Det var riktigt otrevligt.
Våra hundar är väldigt lugna och snälla med hönsen och även de övriga djuren som bor på gården, så det har aldrig varit några problem :)
Qi skulle bli överlycklig över att få komma så nära maten 😐 katten däremot antingen skulle han han putsa dem o gosa livet ur dem eller så skulle den token komma på att han gillar o jaga små saker 🤔
Hunden jag har är en fågelhund så det hade nog inte gått så bra…
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
Min hund har tagit en höna så nej, dom får vara åtskiljda ;)
Medarbetare på Fjäderfä iFokus :)
Hihi Elvis ber mig varje dag att få bli insläppt i hönsgården 😉
Lilla nya valpen tycker hönsen är läskiga 🙂
Min pudel bryr sig inte om hönsen i gården men de som går fritt är lite mer spännande. Hon kom av misstag lös i våras och jagade halft ihjäl en höna men jag tror inte hon skulle bita ihjäl utan hon är mest intresserad av att leka.
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Ena belgaren bryr sig bara om bajset. Andra vill gärna valla dem och blir lite väl ivrig runt dem om de börjar springa runt för snabbt. Mina bonuspointrar är ju fågelhundar och inte gjorda för att skada fåglar. Den yngre blir lite ivrig och ställer sig för dem och den äldre skiter fullkomligt i hönsen. Han vet väl att de är tamfåglar.