Vaktlar, kläckning i maskin?
Har läst att sista tiden i kläckaren ska man sänka tempen och höja luftfuktigheten. Kan man hoppa över höjandet av luftfuktigheten? Kan nämligen inte reglera det i min kläckare.
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
tempen skall vara konstant, fukten är lätt att höja lägg en nån fuktig trasa eller häll vatten i botten på din maskin om det går.
är så jag gjorde till mina vaktlar när jag hade sådana o gör likadant till hönsen nu
Finns vattenbehållare undertill i kläckaren som ska vara fyllda.
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
#2 då kan du nyttja dem o lägga i en uppblött trasa eller nått om du behöver få upp fuktigheten ytterligare 🙂 min har en liten behållare som skall fyllas med ger inte fukt nog så täcker hela botten med vatten ist
Hela bottnen är skapad så att det ska vara vatten i den. Får väll testa som jag gjort till hönsen.
Klarar sej inte vaktlarna ut om det är fel luftfuktighet? Hur länge ska dom ha värmelampa förresten?
minns jag rätt är det lite som med höns för låg o dom fastnar i hinnan,
2-3v med värmelampa har jag för mig är ju ett tag sedan jag slutade med vaktlar
Tack :) såg för nån dag sedan att nån av mina vaktlar hade byggt ett bo, och igår var det ett ägg i nu när jag tittade till dom för en stund sedan så låg det 4 ägg där. Tror du att dom kan ruva fram några kycklingar själv? Har inte sett vem som har gjort boet då det inte legat nån höna där utan dom har stått bredvid, och sett lite oroliga ut. Skulle vara kul om dom kunde fixa det själva. Tjejen jag köpte dom av vet inte vad det är för ras på dom, men antar blandade.
en del vaktlar verkar ha kvar ruv viljan vad jag läst om men dom verkar ovanliga, fast prova det värsta som kan hända är att du får en hög med ägg att kasta 🙂