Fjäderfä iFokus

Fjäderfä

Etikettövrigt-fjäderfä
Läst 1400 ggr
berlusque10
0

Ta han om vilda ägg

Hej, igår hittade jag två ägg när jag var ute och gick med hunden. Dem låg vid sidan av stigen, inget bo och 10 cm ifrån varandra. Och skulle snart regna. Så jag tog hem dem. Dem Värkar fortf friska och pigga (har lyst med lampa i dem och dem värkar snart redo för att kläckas. Men har ni någon aning om vad det kan va för ägg? Dem är i ankomst storlek, men den gröna är lite mindre. Ej runda. Lite mer avlånga. Och sen till nästa fråga. Tips på mat Som både "ankor" och fåglar kan äta. Då jag ej är säker på sorten. Och till sista frågan. (se video på instagram @Daisytheshihtzudog) värkar dem redo att kläckas snart? Dem rör sig väldigt vilt där inne, och luftblåsan är stor, men inget ljud ifrån dem. Tack i förhand.

Cragan
2

kan va som så att du måste hitta en vilt vårdare då man behöver tillstånd för vilda djur. så då var det påpekandet klart.

krossad säd brukar funka för dom flesta fjäderfäna eller special mat för djur typen går o köpa på grodden/lantmännen för det mesta. och gulesäcket ger dom näring i upp till 2 dygn så inte livs viktigt med mat direkt.

tlover
6

Alla fåglar lägger inte ägg i bon så det kan hända att dom inte var övergivna. Därför ska man aldrig plocka upp "övergivna" ägg, fågelungar, djurungar m.m

Kontakta viltvårdare eller liknande så kan h*n säga vad du ska göra härnäst.

l'm back

[Hönan]
3

Man får inte ta hem vildfågelägg. Kontakta viltvårdare.