Hönor i Örebro
Lite nyfiken på om någon i Örebro-trakten är uppfödare till silkeshöns alternativt Kochin? Jag är inte i läget att skaffa hönor ännu men planerar mer för framtiden:-)! Om någon är uppfödare till andra hönor får ni gärna höra av er:-)! Kan man göra om ett förråd till hönshus?
Ja, ett förråd går alldeles utmärkt att ha som hönshus, likaså lekstugor och gamla utedass. Man behöver inte ha isolerat om man har lantrashöns eller andra härdiga raser (som ungersk nakenhals osv), men med dvärgkochin och silkes bör de vara det och/eller uppvärmda.
Dvärgsilkeshöns och och dvärgkochiner är två av mina favoritraser.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Tack för svar:-)! Går det att isolera ett förråd så det passar för mer känsliga höns? Har två barn och vill gärna ha höns som är hyfsat barnvänliga! Pluset är ju förstås att de är supersöta:-D!
Silkeshöns och Kochin alltså:-)!
#2 Det brukar gå alldeles utmärkt, jag är ingen expert på isoleringsmetoder, men är förrådet byggt av trä så ska det ju inte vara speciellt krångligt.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Tack VildaVittra för att du tog dig tid att svara:-)!