Fjäderfä iFokus

Fjäderfä

Etikettbeteende
Läst 1864 ggr
VildaVittra
3

Är det vår hos er nu?

Lillhönan (dvärgkochin) har nu bestämt sig för att det är vår på allvar, hon hade gömt en hög med ägg i ruvbåset (hur många som vintervilar sina höns kollar i ruvbåset på vintern?), strax innan jul lade även en av blommorna tre ägg åt mig.

Blir bra att ha ägg redan långt innan påsken, kan ju inte tvinga dom till att sluta värpa direkt.  

Bara det blir lite varmare så ska lillhönan få lägga sig på ett gäng av sina ägg, vill ha in dvärgkochinens coola temperament i min grupp.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

wille_wille
1

Mina är inne i vinterperioden, värper knappt något.

Har dock en höna som har varit lite knasig förut, hon har börjat ruva 2 eller 3 år precis när det börjar bli minusgrader 🤪

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Cragan
1

har är det full rulle på värpningen o ha vart sen i november 🤔 mina höns tycks tycka att vinter vila det ska man ta under sommarn ist

[mansolsson57]
1

Mina höns värper lika mycket ägg året om.

Bybo
0

Och, mina tre slutade att värpa i November. De vilar nu :))

-Cissi-
1

På mitt jobb får vi ca 5ägg om dagen från våra 8 värpande hönor. En av hönorna har senaste dagarna oxå velat ligga och ruva.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Bybo
0

Nu värper mina puppor" igen! :))

[anonymie12]
1

Här är det vår! Har vart 10+ här!!