Skyddsnivå?
Någon som vet vad för skyddsnivå som gäller nu? Är det ok att släppa ut hönsen?
Blir så skitigt i hönshuset när de får gå inne hela tiden…
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
Jag vet inte, men i och med att det inte står något annat här så skulle jag gissa att nivå 2 gäller ännu. http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/olikaslagsdjur/fjaderfan/sjukdomar/fagelinfluensa/vadinnebarskyddsnivaerna.106.3f70593f123bdfdb51a8000646.html
inte hört att den är sänkt än iaf mina väntar på att få gå ut dom med. men ska va ok för oss med hobby besättningar att ha dem ute så länge det är inhängat o vilda fåglar ej kan komma åt mat eller vatten (hur tusan det nu ska gå o hålla bort småfåglar utan solida väggar/puts nät vet jag dock ej dom jäklar flyger ju rakt igenom maskor på hönsnät
#1 Där var den där länken som jag inte hittade, tack 😃
#2 Putsnät, dyrt men småfåglarna kommer inte igenom 😉
#3 med min tur så skulle dom säkert flyga rakt igenom det med för mig 🤪får väll het enkelt bygga om voljär delen med 3m förstärkt betong eller nått fast då skulle jag säkert hitta bergsuven där inne en morgon ist 😃
#4 Då lär det vara extremt små småfåglar, maskorna är fyrkantiga o typ 1,5x1,5cm 🙂
Måtte de få gå ut igen innan det blir varmt, annars måste jag installera luftkonditionering i mitt lilla hönshus, det blir en bakugn annars.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus