Vaktlar på gång!
Nu har jag fixat så jag kan ha japanska vaktlar hemma på gården igen, efter flera års uppehåll 😍
Vad jag har nu är fyra tomma burar på L 210cm, B 90cm, H 90cm, så jag har börjat städa ur en av dem för att snart inreda! Gamla kaninburar som stått tomma i flera år så det är fullt med gammalt hö och halm och jord… En bra andel spindelväv också 😂
Jag hade generellt tänkt strö, myyycket grenar, en isolerad låda och ett sandbad. Tankar? Idéer? Insperationsbilder på inredning?
Vilka växter går bra att ha? (brukar de ta sönder växterna eller håller de?) och finns det några länkar till hur man bygger en isolerad bolåda, helt grön på det och verkar inte hitta det någonstans…
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
Vad roligt! 😃
I den här tråden i kommentar #6 ligger det en länk till en sida där det står vilka växter du kan ha.
http://vaktlar.ifokus.se/discussions/52d5a1f6ce12c460d000493b-vaxter-till-vaktelbur?participating-3
Eftersom de äter typ allt de får tag på så tror jag inte att växterna kommer hålla så bra…
En isolerad bolåda…gör så att det inte blåser in genom öppningen och så klär du in den i frigolit. Det borde nog fungera…
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.