Bobwhite -burhöjd?
===
Hej igen. Ursäkta alla frågor :)
Bobwhite har jag förstått flyger. Vilken höjd vill de ha på buren för att trivas? Räcker 150cm eller vill de gärna ha högre?
Jag gissar att även de går som burfågel och att lagen säger 60cm? Men nu tänker jag på fåglarna och inte lagen. Vilket är den lägsta höjden där de får utlopp för sitt naturliga beteende?
Just nu ska jag först se om jag trivs med vaktlar (japanerna jag hämtar imorgon). Men jag kan inte låta bli att fundera på om det hade gått att lägga japanägg hos en bob eftersom de ruvar sina. För framtiden :) Det känns på något sätt bättre än att använda maskin. Men som sagt. Just nu ska jag först se om jag fastnar för japanerna. Är nyfiken på om de burar jag har kan lämpa sig för bobar också, bara. :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
0Bra inlägg
2014-04-24 15:48#1 av: Hells Angel
Man brukar märka om vakten har för litet utrymme men man kan nog ha lite högre än 60 cm, jag tycker även att man skulle kunna testa och ge ägg till en bob men var lite försiktig ifall att. Jag vet inte så mycket om vaktlar men men men.
1Bra inlägg
2014-04-25 08:20#2 av: VildaVittra
Det finns ju hönor som ruvat fram ankor, så varför inte?
Svaret på era drömmar? Den fantastiska sajten UTEKATTER I FOKUS
1Bra inlägg
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Mina bobwhite slängde ut japanäggen och fortsatte ruva på sina egna! Bobwhite heter också virginisk trädvaktel, och vill gärna ha pinnar att sitta på högt upp. En voljär är nog bäst.
#1 Hur hög är en voljär då? :P
Beror på hur hög du vill ha den ;) Men så att du kan gå in och stå upprätt i den! Den är som en hönsgård ;)
I inlägg #0 nämnde jsg 150cm eftersom det är höjden å mina kaninburar… ? Räcker det?
Du ska ju helst kunna gå in i och stå upprätt hos dom! Och dom vill ha pinnar att sitta på på lite olika höjder!
150cm kan funka men inget jag personligen hade kört på. 2kvm av voljären jag hade till mina jumbo vaktlar (japansk vaktel) är ca 150cm resten ( ca 8kvm) är 2-3m högt hönsen har den som utedel på vintern nu mera.
Jag är inte så lång så jag kan nästan stå upprätt ;)
Tack för era svar.