Sår på tuppens kam
Jag har varit hyfsat skonad från mystiska åkommor hos mina höns, men just nu har min tupp sår mitt på kammen nere vid skallbenet på båda sidorna.
Har ingen kabel till kameran och ny dator utan kortläsare, så lite krångligt att lägga in bild.
Någon med några idéer? Om det är hackskador så tycker man ju inte att de ska vara liksidiga liksom.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Har du bild
Då måste jag starta den gamla aptröga datorn och knöla.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Du har ingen mobil som du kan ta bild med och mejla till dig själv?
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
#3 Nope, har en antik sak utan kamera.
Det var ju synd 😕
#5 Får se om jag kör lite hjärt och lungräddning på gamla datorn imorgon.
Gör så, hoppas det går bra 🙂
Någon sådan här eller liknande kanske skulle vara till nytta om du inte vet var sladden till kameran är?
#7 Planen är att köpa något sånt, har bara inte råd just nu då mitt modem krånglar, så måste investera i ett nytt sånt först. Det är kul att leva på kaffepengar.
Okej, ja det låter inte så kul…
Kom upp reklam till höger här för en lite billigare också, 79kr 🙂
Tillslut en bild. hade god lust att spika fast tuppen efter typ 4867578 supersuddiga bilder.
Ingen aning om vad det kan vara, aldrig sett något liknande. Du kanske kan testa på lantdjur, alternativ.nu eller mejla till SVA eller något, om ingen annan här kan hjälpa dig.
Det har min tupp haft med. Han fick det av att han fastnade mellan två grenar när han var ute. Sedan var hönsen flitiga med att göra dem större. Kan också vara att hönsen liksom "bits" när de inte vill. Mina har kommit på att de kan hugga tag hans kam.