Fjäderfä iFokus

Fjäderfä

Etikettallmänt-om-fjäderfä-skötsel
Läst 1230 ggr
em.nord
0

nätstorlek

hej.

vi tänkte näta in vår trädgård, har en skogstomt så blir billigare än staket. Kan höns av medel stl, tex silkes, komma igenom 10x10cm maskor? Den stl är billigare än den med mindre maskor. =)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

wille_wille
0

Hönor är bra på att klämma ihop sig och med tanke på att silkeshönor är rätt små så skulle jag inte köpa 10x10cm maskor.

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Cragan
0

gäller även att tänka på hur lågt staketet sitter har ca 5cm över marken här och alla förutom brahmor kryper under

em.nord
0

Haha okej. :) Ja jag vet att kompisens hönor tar sig ut och hon har lite större än 10cm.

emmans blogg

Askarvik
0

Frågan är vem som kan ta sig IN är viktigare här hos oss, då vi har både räv, grävling och rovfåglar. 10x10 låter stort…. Bra är också att gräva ner nätet en bit ut från gården, så att räven inte kan gräva sig in. Lycka till! 😊

VildaVittra
0

Det finns ju lammnät annars, de har mindre maskor nertill och silkeshöns kan ju i alla fall inte flyga.

#4 Gräva är överkurs, enklare är att vika ut en bit av nedkanten av nätet och låta det växa fast i grässvålen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

em.nord
0

Silkeshöns var bara ett ex jag trodde de var större :) Ja rovdjur finns det gott om. Även vråk här hos oss tyvärr :( Vi har en stor ute gård till de som är in och utbrottssäker men nu ska vi hägna in hela baksidan o då tänkte vi de kunde få vara ute vissa dagar vi är hemma oxå. Köpte iaf små maskor för säkerhets skull :)

emmans blogg