Ja, sålänge du inte har runt 38°C i hönshuset så kommer de behöva värmelampa.
Jag använder sådana här värmelampor och jag är nöjd med dem, har två st:
http://www.hogbergaab.se/?page=product&ProductID=252
Har du vatten och foderautomat som är kycklinganpassade? Annars så behöver du nog köpa det också.
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
Vad tycker du om denna värmelampa?
Jag ska ha dem inne
i huset första 6 veckorna :-)
Men jo, så varmt har vi inte inne.
http://www.lantbutiken.se/ href="#" title="Click to Continue > by Instant Savings App">butik
/varmelampa-och-infraglodlampa-till-varmelampor/5949-varmelampa-keramik-150-watt.html
Håller på att beställa nu, vill beställa allt i ett
kör :-)
Du måste ju ha något att skruva in lampan i också, en sån här t.ex.:
Dock så måste du ju köpa till lampa då. Jag har aldrig testat en sådan som länkade så jag har ingen aning om hur de fungerar eller hur bra/dåliga de är så jag hade nog feglirat och köpt en vanlig 🙂
Sedan skulle jag råda dig att göra en virussökning på din dator, det är något på din dator som lägger in länkar lite här och där i din text, den hade länkat inne i första stycket, butik i länken och ett i sista meningen.
Om du inte ser hur det ser ut så kan jag fixa en bild åt dig 🙂
Tack, då köper jag nog en vanlig :-)Funkar de du länkade till i hönshuset på vintern? Vi kommer att ha de i ett insolerat rum när det är som kallast i vinter.
Är helt grön inom detta, men vill ha det bästa till de små.
Jaha, så det är bara min data som länkar i texterna? Haha, jag som trodde det var ngn reklam som kom i allas texter…
Jag har inte exakt den men en väldigt lik och den fungerar året runt så det borde den jag länkade göra också 🙂
Nej det är din dator som länkar, har sett några andra som har samma sak men de flesta har inga länkar.
Har du någon vattenautomat som ser ut som denna eller foderautomat som denna? Det kan iallafall vara bra att ha när du har kycklingar så att de inte drunknar samt att de når maten lätt.
Nej, men har kikat på dem. Då blir det att beställa foderautomaten och den för vatten.
Vilken watt lär jag ha på lampan?
Tackar så jättemkt för hjälpen.
Du får max stoppa i en 175W lampa i, och det finns en knapp så man kan halvera effekten på den som jag länkade tidigare, så mellan 100 och 150W hade nog jag haft på lampan.
Är jag väldigt överdriven om jag köper denna?
Nejdå, det tycker jag inte, fast den kanske är lite onödigt stor? 🙂