Sängdags?
Förbaskade höns. Jag är jättetrött idag och vill lägga mig och titta på film (läs somna till någon mindre bra rulle) och förra året kunde jag ställa klockan efter när de gick in i hönshuset.
Men i år vill de tydligen nattsudda.😕 De vill bara inte gå in så länge det finns minsta solstråle skymtandes vid horisonten.
Hur dags nattar dina höns sig?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
hönsen brukar gå in o ta natter vid ganska bra tid ankorna är värre har hänt att en vid 12 snåret ser dem sitta ute än om en inte vallat in dem tidigare o stängt för natta
Vet inte riktigt, och jag brukar inte släcka heller (det får pappa göra), men de brukar nog gå in mellan 5 och 9 tror jag.
VV, vill du ha in dom är det väl bara att slänga in lite mat o sen stänga 😉
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
#2 Du tror att det finns något som lockar in dom när mattes nygrävda grönsaksland hägrar utomhus?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Ett ännu mer nygrävt grönsaksland inomhus? 😎
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
Mina vill också hålla sig ute så länge solen skiner :P Blir besvärligt under sommaren då det är ljust dygnet runt :P
Medarbetare på Fjäderfä iFokus :)