Fjäderfä iFokus

Fjäderfä

Etikettövrigt
Läst 1372 ggr
VildaVittra
1

Gå ut till hönshuset-skor

Sommartid använder jag foppatofflor, de är så enkla att rengöra och sätta på sig, men höst-vinter blir de lite för hala och kalla.

Har du några tips på hållbara, lättrengjorda och som man bara sticker in foten i? Inga gummistövlar, de spricker bara.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Helin_
0

på höst, vinter och vår brukar jag ha gympaskor som får åka en sväng i tvättmaskinen ibland eller ett par ridskor i läder som är lätta skölja av o doppa i virkon om de skulle behövas. nackdelen är bara att man måste vara noga med att smörja in dom efter att man gjort rent dom. jag funderar på att köpa ett par billiga gummistövlar o ha den här hösten, vintern o våren.  dom skorna som jag har i hönshuset har jag aldrig utanför gården och om jag åker hem till någon som har höns så har jag speciella gympaskor som inte kommer i kontakt med dom andra skorna. byter även kläder om jag har varit nära andra höns och helst duschar imellan men de kanske du oxå gör? ja vet inte om de e jag som e nojjig kanske.

zoolatri
0

Jag har faktiskt ett par otroligt sköna gummi-träskor som jag kör med året runt till hönsen:P Visst hamnar det lite spån i dem och de är hala på väg ut till ladugården på vintern. Är inte gången skottad blir det dessutom snö i dem. Men de är favoriter så de har inte blivit utbytta än. Att det är dödskallar på dem hör dem dessutom liiiite bättre;)

[tintilar]
0

Jag kör mina muckboots när jag går ut i lera och snö - på hundpromenad, till stallet, till hönsen. Dom är dessutom så varma att jag inte behöver ta på några strumpor. Värmer ända upp till knäna, håller för alla väder, mjuka som tofflor, lätta att skölja av, hamnar inget spån i. Min bästa investering.

Maria Gräddnos
0

Köp riktiga gummistövlar, typ Tretorn så har Du stövlar i mååånga år. ( Jag kör iofs 4e året med mina hundrakronorsstövlar från Harald Nyborg…)

Maria med grädde på nosen
www.mariaskakor.se

wille_wille
1

Mina Tretorn höll ca 1 år, trots att dom kostade ca 800kr 😐

Själv så kör jag med ett par gummistövlar som jag tror är min morfars pappas gamla stövlar (inte helt säker🤔) men har för mig att pappa sa det förut.

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Maria Gräddnos
0

Det är så surt med skor…… Dyra o opålitliga i hållbarhet…..

Maria med grädde på nosen
www.mariaskakor.se