Artikelönskningar
Hej!
Tänkte bara kolla vad ni är intresserade av för artiklar?
Just nu håller jag på och skriver en om hur man kläcker kycklingar i maskin och planerar att skriva fler i framtiden, dock vet jag inte vad jag ska skriva om så ni får gärna komma med förslag 🙂
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
Toppentråd!
Medarbetare på Fjäderfä iFokus :)
#1 vad säger du om en artikel, om hur man även sköter sina små kycklingar, te x värmelampa mm?
Det skulle vara intressant med en artikel om hur man aktiverar sina höns när de inte vill gå ut vintertid eller om man har dom stängslade, så som miljöberikning osv.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#3 som denna? :) Aktivering
Medarbetare på Fjäderfä iFokus :)
Puttar upp tåden lite🙂
(Gick inte så bra för mig att skriva om kläckmaskinen så det kommer troligtvis ingen sådan artikel, inte från mig iallafall).
Är det ingen som känner för att klickerträna höns? En artikel jag vill läsa. 😎
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Vore ju roligt om NÅGON skulle vilja skriva ihop en hel artikelserie om ägg till höna/tupp. ❤️
Så man får följa hela resan från att äggen läggs - kläcks (gärna i maskin) - lilla kycklingens vård & mat osv & sen följa "kullen" till vuxna höns…
Vet att det är mkt jobb, men det skulle vara väldigt spännande att få följa med hela vägen! 👍
Mvh Jessica
Ta tillvara på stunden!
Om lagar och tillstånd för hållning av höns, och allmän skötsel av höns, lagliga burar / utegårdar.
Satt faktiskt förut idag och funderade på att göra en med jordbruksverkets krav för hönshållning.
Kanske blir en sådan inom kort🙂
Bra idé👍
Om ni medlemmar har lust att skriva artiklar så får ni gärna göra det.
Antingen så pratar ni med Cragan (sajtvärden) om att få bli artikelskrivare eller skriver en i t.ex. word/wordpad och PM:ar till en medarbetare/sajtvärd.
Artiklar om olika sjukdomar / ohyra / parasiter skulle jag vilja ha. :) Och en om slakt - hur man slaktar, tar ur, flår och plockar.
Puttar upp denna tråd 🙂