Kläckning pågår :)
12st är ute hittills :)
Medarbetare på Fjäderfä iFokus :)
Åh va spännande! Vad är det för ras? :) Jag ska starta kläckaren till helgen.
#2 Det blir blandisar från min flock, pappa hedemora till ägg från Skånsk Blomme, Plymouth Rock, Lohman, Svarthöna. Ev. ett wyandotte ägg också.. :)
Åh va kul. :) De på bilden, är de från svarthöna? De ser så helsvarta ut. :)
Jag funderar på att lägga in några svarthönsägg och gotlandsägg också från mina egna. Men har köpte 12 ägg av Cream Legbar som ska i.
Har alla kommit ut nu? Hur blev kläckresultatet? :)
#4 Är inte säker, men det kan dom vara. :)
Spännande, cream legbar, visst är dom könsvisande vid kläck? :)
Har två ägg kvar i kläckaren, ser att en försöker ta sig ut. Det andra verkar inte hända så mycket med. Återkommer med kläckresultatet ;)
Okej, gör det. Ja dom är missvisande. :)
Kläckresultatet:
15 levande kycklingar. (5 ljusa och 10 mörka tror jag ;))
2 dött mellan dag 17-19.
3 tomma ägg.
Rätt bra ändå, tycker jag.. :)
En bild.. :) Väntar på min kamera så jag måste fota med mobilen tyvärr, men söta är dom i alla fall :)

Å vad roligt med bebisar!
Grattis!
Agneta
Underbara. Grattis. :) När kan man börja ta upp kycklingarna? Dag 3?
#10 Jag flyttade ut ett gäng dag 2, visste inte hur det skulle bli med kvarvarande ägg när dom verkade så sega. Men jag lät dom ligga kvar i kläckaren och det blev ju några till.
Man kan nog börja ta upp dom så fort dom torkat, men man ska ju inte vara och öppna kläckaren i onödan för att bibehålla fukt och värme under kläckningen.
Tack för info. :) Idag kom mina ägg så i morgon åker dom in i kläckaren. :D
#12 Kul! Håll oss uppdaterade ;)

Jag tog ut mina kycklingar ur kläckaren efter ca 10 timmar eftersom de klev och trampade på de stackarna som höll på att ta sig ut eller just med stor möda tagit sig ut. Och jag ville också få bort skalen så de inte skar sig på dem. De är vassa!
Agneta
Tack Agneta. :)