Fjäderfä iFokus

Fjäderfä

Etikett: stall-burar-och-hägn
Läst 1501 ggr
[Yoshi]1
1

Hur stort har du till er tupp/höns?

Är nyfiken på hur många höns ni har & på vilka mått? Även på rasthagen om man har.

ikna
1

Vi har 6 hönor och 1 tupp på 2,6 kvadratmeter hönshus. I hönsgården på 24 kvadratmeter går de bara när vi inte är hemma, annars går de fritt i trädgården.

wille_wille
1

Jag har inte riktigt koll på hur många höns vi har här hemma men ca 30st uppdelade i två bås på ca 2x3 meter.

I det ena har jag mina hedemorahönor och i det andra har pappa svenska dvärghöns.

Sedan har vi två bås på ca 1x2 meter, i det ena går det vaktlar och det andra står tomt.

Hönsgården skulle jag gissa är ca 6-7x3-4 meter.

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Maria Gräddnos
1

11 hönor, tre tuppar och två ankor fördelade på två "bås", varje bås ca 2 x 4,5 m. Ena gänget går lösa på gården, det andra gänget en rastgård med gräs, sand, stenar o ett litet träd på 4x3,5 m.

Maria med grädde på nosen
www.mariaskakor.se

[tintilar]
1

6 hönor, 2 tuppar, dvs 8 höns. De har ca 4 kvm hus, 40kvm gård och går fritt i trädgården som är ca 1500kvm (även grannens ibland…).

Cragan
1

inne delen är ca 5kvm sen en voljär på ca 12 kvm och utanför den helt fritt.  har 5 hönor 1 tupp och 4 ankor.  voljären står nästan alltid öppen så där är dom bara när dom inte gillar vädret.

tlover
1

5 hönor, 1 tupp på ca 8 kvm (eller ja vi räknade att det skulle rymma 24 lantrashöns så jag är inte hundra på storleken) och sen går de fritt ute, förutom nu på vintern då dom vägrar gå ut.

l'm back

V3ritas
1

Hm.. Tror att hela hönshuset är på ca 20kvm och nu är det ju öppet överallt så dom har all yta att vara på. Jag har 20st höns.

Medarbetare på Fjäderfä iFokus :)