Höns i trädgården? Kycklingar?
Halloj!
Min mamma och jag tycker att det skulle vara jätte roligt att ha höns i trädgården. Vi bor i ett villa-område, men man får väl ha tre höns nu? :)
Har ni lite tips på förutsättningarna till att Skaffa höns, och om det går att få kycklingar utan tupp? En man lyckades genom att hålla äggen under någon värmelampa.
Tack på förhand :)
Är det tätbebyggt område måste man höra med kommunen(tror det är dem i alla fall), vad man får eller inte.
Mina höns jag hade trivdes betydligt bättre med tupp än utan, jag personligen skulle aldrig ha utan tupp 🙂
Små kycklingar hade vi aldrig lösa i trädgården, enbart lite äldre/större samt vuxna.
Nej det går inte att få kycklingar utan tupp, äggen måste ju befruktas 😉
Ägg måste ligga under ungefär samma temperatur i 21 dagar för att det ska bli kycklingar samt att hönsen måste ha blivit parade av en tupp annars går det inte 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Okej, tack! Nu har vi fått lite mer information!
Du kan ta fram kycklingar utan tupp eller inkubator om du köper avelsägg och lägger dom under en höna av ruvras, exempelvis en wyandotte.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Aaaaa, tack :)
Har hönsen gått med tupp innan så kan de lägga befruktade ägg i upp till ca 3 veckor, har jag läst… 😉
Mvh Jessica
Ta tillvara på stunden!