varför hackar de på fd chefshönan?
Jag hade från början 1tupp och 2hönor. Nu är de några fler. Vi har kvar tre tuppar och två hönor ur kullen som kläcktes i augusti. Tuppen är en snäll en. Den höna som varit " chef" som vi upplevt det som har plötsligt blivit den man hackar på. Hon fick ett tosaryck för någon vecka sen där hon började ruva ingenting. Hon låg på sina luftägg en vecka när vi stängde redeskåpet. Seddan dess verkar hennes ställning i flocken ändrats. Tuppplingarna har vi inte tänkt behålla. Så vi har tänkt ha kvar tuppen och hönorna. Den andra ursprungliga hönan verkar ha tagit över chefsjobbet. Hon fick sina nykläckta ihjälhackade första natten. 1 överlrvde oskadd. Hönan beskyddar fortfarande denna kycklingen som är en höna. Hönan som blir hackad ser inte så fjädrig ut. Inga rumpefjädrar och runt halsen är det tunnt. Hon håller sig lite för sig själv. Hon är inte mager. Och jag har inte sett vem eller vilka som gör det här. Vad ska jag göra? Och varför gör de såhär. De har ett utrymme i hönshuset på ca 15 kvm. Flera meter pinnar på olika höjd. Gott om plats vid maten och det går att gå på två restauranger. De får gå ut om de vill och vi går en promenad i trädgården varje dag. De har en stor innätad gård att vara på som har pinnar att klättra på osv. Vad gör jag för fel?