Engelsk araucana
Jag försöker hitta information om engelsk araucana men hittar ingenting i princip. Vet en som har dvärgvarianten men hittar ingen information om rasen eller någon som har stor. Står först i kö att få köpa könsbestämda hönskycklingar av vanlig araucana. Men jag hade gärna velat ha med stjärt och dessutom skulle jag vilja veta om det är någon skillnad på dom rent temperamentsmässigt. Nån som vet vart jag kan hitta info eller kan berätta av egen erfarenhet?
Det finns en grupp på Facebook som heter vi son har eller vill ha araucana, där finns många duktiga att fråga :) Jag har fem araucanakycklingar på drygt nio veckor, nu börjar det bli tydligt att det är två tuppar och tre hönor. En av tupparna har redan hittat ett nytt hem och alla andra behåller jag. Det här är mina första araucanor :) Vanliga stjärtlösa. Jag tror att de engelska är något lugnare i temperamentet.
Tack! Ska genast leta reda på gruppen. :)
Tusen tack för tipset, nu har jag två pärlgrå engelska araucana inom räckhåll. :)
Hejsan!
Har rasrena Engelsk Araucana; 1 tupp och 2 pärlgrå hönor, födda i mars 2013. Dessa fåglar är mycket trevliga och snygga och de har fina stjärtar. De är kläckta under höna. Avyttrar dessa om någon har intresse. Bor i Västmanland.
Vart i Västmanland? :) Är det dvärgar eller stora?

Såg just att det finns engelsk araucana på fjäderfämarknaden på lördag!
Agneta
What? Åh! Vi kommer garanterat. :D