Inneboende
Våran fina Malva har blivit lite sårig på fötterna oförklarligt så hon har bott inne hos oss sen i torsdags kväll så att vi kan se till att det läker som det ska. Hon har börjat tröttna på det nu men har annars funnit sig ganska bra tycker jag. Idag har buren varit öppen och då blev hon nöjdare, och på eftermiddagen vågade hon sig ut och se sig omkring. Hoppas kunna släppa ut henne till dom andra i morgon. Nästa helg är det tänkt att vi ska få hem två engelska araucana så tills dess vill jag gärna att hon är helt bra.
Malva och min man.
Känner igen mig lite grann, men jag har kycklingar inne😃.
Jag har ju höns sedan tidigare, och har nu köpt ytterligare kycklingar, som är olika åldrar på. Men jag vågar inte ha dem i hönshuset som finns nu, för risken är ju stor, att de andra kan vara elaka mot dem. Så de är inne i mitt rum, och vi har en hel del att prata om. De kollar gärna var jag är, och småpiper efter mig om jag går iväg. Det är tänkt att de skall komma ut i det nya hönshuset som vi bygger.
Va mysigt. :) Hur gamla är dom?
#2 Ena gruppen är runt 7 veckor, och den andra gruppen blir snart 4 veckor. Ja det är riktigt mysigt. Skulle någon sagt till mig att jag skulle ha ett gäng kycklingar inne, så hade jag trott att vederbörande blivit knäpp😃.
Haha, exakt samma här. :D Igårkväll släppte jag dock ut min höna. Hon ropade argt inifrån buren när jag släkte för natten i köket så jag kunde inte hålla henne inne längre. Såret är fint men jag ville helst tvätta fötterna ett tag till och ha koll att det är stabilt men det får jag göra ute helt enkelt. Hennes bror såg på henne länge, länge när hon kom in i hönshuset. Sen flyttade han ner på pinnen igen, har sovit i rede sen hon "försvann". :p När får dina kycklingar flytta ut?
Roligt att allt gått bra, och att brodern fått tillbaka sin syster😃.
Det kommer att dröja ett tag till, för hönshuset är inte färdigt än, och de är ju försmå.
Hon som jag köpt dem av hade dem i sitt sovrum (maskinkläckta), så de är vana😃.