Fjäderfä iFokus

Fjäderfä

Etikettövrigt-fjäderfä
Läst 1553 ggr
Helin_
0

tupp eller höna?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Köpte 4 hönor för två veckor sedan och i gåt morse fick den ena för sig att försöka gala. Den har rödare o större kam o slör än dom andra. 3 av hönsen är skånsk blomme och enligt säljaren ska dom vara ca 1 år och den fjärde ska vara en dvärgkochin som enligt säljaren är 4-5år. Hos mig har dom inte lagt några ägg ännu pch de verkar som att en av hönorna ruggar då hon plockar sig. Den hönan som jag är osäket på om de är en tupp är den svarta.

LisenN
0

Det är en tupp. Tyvärr tycker jag inte att det ser ut att stämma med raserna. Har du möjlighet att lägga upp fler bilder?

LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

zoolatri
0

En solklar tupp tyvärr. Den måste ha galt även hos säljaren om den är ett år:/ Kan du inte lägga upp fler bilder på de andra? Lite svårt att avgöra vad de är för några:)

VildaVittra
1

Tuppen kan mycket väl vara blomme, hönsen skulle jag gissa på att de är blandraser. Inte för att det spelar någon roll, blandraser är lika trevliga dom.🙂

Lägger in en bild på min blommeflock.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Helin_
1

en till bild. en av hönorna på första bilden är en kochin blandning. resten  skulle vara blomme.

Helin_
0

en till bild på en av hönorna.

Pappaparon
0

🤔