Fjäderfä iFokus

Fjäderfä

Etikettgamla-hönsbytartrådar
Läst 2981 ggr
[tintilar]
0

Hönsbytardagar i September

Jag tar mig friheten att skapa en ny tråd med hönsbytardagar då jag har några att dela med mig av i September. :)

Uppsala län:

Den 1 september 12-17 i Skultuna utanför Västerås: http://www.alternativ.nu/index.php?topic=158503.0

Den 17 september Östersta Djur- och hantverksmarknad på Östersta Gård i Grillby kl 10-15. www.ostersta.se / finns även på fb. Det kostar 10 kr i parkering, intäkterna går till olika djurhjälporganisationer.

Den 28 september kommer det evetruellt att vara hönsbytardag på Labbo Gård utanför Örbyhus. Mer info kommer.

konichiwa
0

Jag har tittat på deras hemsida men där står ingenting om höns. Bara hund och häst.

[tintilar]
1

Östersta gård menar du? Det är en djur och hantverksmarknad med hönsbytardag - har varit i kontakt med dom via mail och fått det bekräftat av ägaren Annika. :)

konichiwa
0

Ja jag har tittat noga på Österstas marknadsföring och det står ingenting om höns vad jag kan se. Men bra att du kollat då vet jag! Lite långt bort för mig dock.

Guling
0

HÖNSBYTARDAG / HÖNSMARKNAD

29 September kl: 10.00-15.00 Solberga gård - Öland

http://www.123minsida.se/kanervikko-eriksson/89666383

Mvh Jessica

Ta tillvara på stunden!

sundsby
0

Bondens dag och fjäderfä utställning backamo lägerplats - bohuslän

mimla
1

Lördag den 14e sep är det hönsbytardag i Åmot utanför Ockelbo i Gävleborgs län. Samtidigt är det även höstmarknad.

Passa på att ta med dina kycklingar som blev alldeles för många, byt ut din tupp mot en ny fräsching eller kom bara och beundra nya raser som du tidigare inte sett.

Plats: Åmotsparken i Åmot
Tid: kl 10-14
Kostnad: gratis, både att besöka och ställa ut

Åmot är en liten pärla i skärningen mellan Gästrikland, Hälsingland och Dalarna. Närbelägna större orter är Gävle och Falun. Byn är liten men med ett aktivt föreningsliv och deltagande i diverse omställningsprojekt. Lördag den 14e anordas traditionell höstmarknad med försäljning av lokalodlade grönsaker, ägg saft och sylt, hantverk, loppis m m inklusive hönsbytardag. Även olika kaninraser kommer att finnas till salu.

För mer info, besök www.amot.nu

Vid frågor om hönsbytardagen, vänligen kontakta Madelene Håkansson på 073-930 47 39

sundsby
0

OBS! ang. bondens dag och fjäderfäutställnig. Den 7-8 sep kommer detta att vara. Det kommer finnas olika lantdjur, kaniner och även kameler. Vi köpte två av våra förra höns där! väldigt trevliga och fina. Vet även flera som köpt kaniner där. Det kommer också att vara MC-utställning, massa traktorer, olika aktiviteter för barnen, häst och vagn rundturer, kanotpaddling och mycket mer. det kommer också finnas fika och lite mer matigt. Öppet lördag och söndag kl. 10-16. Evenemanget invigs lördag kl. 11.  Inträde för vuxna 80 kr. Barn går in gratis. Det är fri parkering och fria aktiviteter.  Du kan läsa mer på www.bondensdag.se :)

wille_wille
0

Tråden låses och jag hänvisar till den nya:

http://hons.ifokus.se/discussions/5224d9628e0e74226f000b28-honsbytardagar

Tips på hönsbytardagar kan lämnas här eller via PM till wille_wille.

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Inlägget är låst för nya kommentarer