Fjäderfä iFokus

Fjäderfä

Etikettövrigt
Läst 2412 ggr
Cragan
0

blöja för höns

Gronstedt
1

😮

*kan se för mig hur jag sitter i hönshuset och försöker få på 3 kg förbittrad tupp en blöja varje morgon. för att inte tala om tvätten … *

VildaVittra
0

Hahahahaa, snacka om att hönsen skulle tappa förtroendet för en. 😃

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

vinteralvan
0

Man skulle kunna tro att det är första april. Gapskrattar

wille_wille
0

Ja, vad ska man säga om det… Låter väldigt tidskrävande att ta på/ta av hönsen blöja och så lär det nog fastna en del bajs i fjädrarna också.

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Gronstedt
1

#4: Di får väl sk*ta så länge hängslena håller 🤪.

konichiwa
0

Fast sött var det :-)

[tintilar]
0

Jag kan förstå konceptet. Man bor på en liten tomt i ett villaområde, har 3 höns som går som sällskap i trädgården ibland när man är ute, och då tar man på dom blöja för att slippa få skit på gräsmattan - som kan sprida salmonella.

Men jag hade aldrig haft höns på såna premisser. :p Det hade förtagit hela nöjet med att se dem strosa runt i trädgården. Och som sagt ska man nog ha ganska få för att det ska funka rent praktiskt, och det är nog inget folk har på sina höns hela dagarna, utan det måste handla om några timmar när man släpper ut dom i trädgården, och sen låter man dem gå in i sin gård igen - utan blöja.

Fridaaaa
0

Stackarna. Skulle aldrig dra på något djur blöja :S

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.