Isbar
Jag skulle gissa på #1, #2 och #4 är hönor och #3 är en tupp men det är svårt att säga såhär tidigt😉
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
tack för svar. det är våran gissning med. 🙂
Ja dem är lite små ännu men så är man så himla nyfiken och okunnig rent ut sagt (mina första höns) så man får ta till lite hjälp om det går :)
Tycker de ser ut att vara yngre än 3 månader 😮
Om du tar profilbilder på dem och lägger upp är det lättare att hjälpa dig med kön 🙂
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus
Tänkte också att de ser små ut för åldern, sådär såg mina ut när jag fick dem ungefär, då var de 6 veckor. Men jag är nybörjare så det kanske är olika för olika raser. :)
Det jag reagerade mest på är att de har ganska mycket dun kvar, de flesta raser är fullt befjädrade vid 6-8 veckors ålder.
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus
Ja dun heter det kanske. Skrev fjun. :p

Har isbar som nu är 9veckor, de har varit befjädrade ett bra tag redan.
Hej tack alla för svar! Ska kolla upp detta med åldern en gång till. Kan hända att jag hörde fel :) Slänger även ut fler kort på dem!!
Hej hej igen alla! då har jag kollat upp den RIKTIGA åldern på mina små liv. De va ju inte alls som jag sa 🤪 men det gick att rätta till 😂
Dem är 6 veckor gamla! (en himla skillnad haha)
då prövar jag slänga ut kort igen!!
1 - solklar höna🙂
2- osäker, skulle gissa på höna
3- solklar tupp🙂
4- osäker på denna också, ser ut som höna
#20. Tack så mycket!! :)
va bra har döpt 1:an till Gullan ;)
Okej, jag som trodde jag var ganska ensam om att döpa hönorna🙂
Åh va sött. :) Första gången jag skulle stänga in mina för natten kom jag ut och satte mig på huk i hönsgården. Då hoppade dom pipande upp i mitt knä och la sig tillrätta mot min mage som för att sova. Dom var också 6 veckor. Hur mysigt som helst.