Annons:
Etiketthöns
Läst 481 ggr
Strimmans
2020-05-27 11:24

Klagotråd!!!

Hur jäkla dyrt är det inte att Skaffa höns :( som det är nu är det bara att lägga ner hela projektet! Det är ju helt sinnessjukt enligt mig! Bara elen är vi uppe i minst 5000 men eventuellt 8000 Själva huset fick jag tag i gratis men att bara isolera skiten kommer kosta runt 4000 kr Vetilationsfan minst 5000 kr Utegården 3500 kr Och då har jag inte räknat alla skruvar, målarfärg reden bajsbräda sandbad osv osv osv Det är ju inte rimligt betala uppemot 30000 kr för att ha fyra höns 😔😭

Annons:
[Shettisar]
2020-05-28 16:45
#1

Vad är det för lyx hönshus du tänkt bygga?😮 Själv har jag en lekstuga thats it. Vid behov av isfritt vatten så har jag en värmeplatta till vatten automaten.Men jag bor i Södra Sverige så.. Det som har kostat lite är hönsgården och hagen. Maten också förstås och inköp av höns.

Leifsdotra
2020-06-02 10:55
#2

Har också ett uthus, oisolerat men dragfritt. Värmeplattor till vattenautomaterna, värmelampor ovanför sittpinnarna vid behov. Både foder- och vattenautomater inköpta begagnade, går att göra själv med hink m lock och ett extra lock som är större också. Köper spannmål direkt från bonde och blandar med värpkoncentrat.

Strimmans
2020-06-10 22:56
#3

#1 #2 jag bor i norra Sverige! Pratade men en som bor nära mig och har inget isolerat hus och hans höns förfrös bara kammarna! Det är rent DJURPLÅGERI! Satsar på 5-10 grader och ett sådan?godkänt element kostar runt 4000 kr har isolerat stugan nu och det gick på 5000 kr men då var vi tvungna att höja taket och köpa ny plåt! Ventilationen har min papp hjälpt med så där sprarar jag flera tusen, men kommer fortfarande sluta på 15000 - 20000 tusen 😅

[Shettisar]
2020-06-11 13:49
#4

#3 Bor man i Norra delen kan jag förstå att extra värme/isolering kan behövas. Här nere behövs det dock inte (än)…  Hoppas du får glädje av dina höns ialla fall. Lyxboendet kan ju de fjäderbeklädda knappast klaga på 😃

Upp till toppen
Annons: