Annons:
Etikettbeteende
Läst 541 ggr
Kaninsvans
8/14/19, 2:09 PM

Höns pickade på mina naglar?

Var igår på en gård med massa olika djur och märkte att hönsen och tupparna var rätt intresserade av mina rödmålade naglar. De kom närmare och pickade på dem. Knöt jag näven så naglarna inte längre var synliga blev de plötsligt totalt ointresserade och gick iväg. Jag tänkte att de kanske trodde att det var något bär eller liknande, min pojkvän trodde att de kanske blev arga av någon anledning. Och eftersom jag inte har någon som helst relation eller kunskap om höns eller fåglar överlag så har vi ingen aning om varför, men är nyfiken på vad det var som hände och tänkte att någon här säkert vet. :)

Annons:
Efwa
8/23/19, 9:53 AM
#1

Höns är naturligt nyfikna och speciellt om det är kontraster mellan underlagen. Kommer man in med en plastkasse med mönster på så börjar de picka på mönstret.

När du tar bort dina naglar finns inte kontrasten kvar och således inte så intressant.

Nyfikenheten, skulle jag tro, har med födosök att göra. Man testar helt enkelt om det går att äta eftersom mat ofta kontrasterar mot underlaget.

Kaninsvans
8/27/19, 12:36 PM
#2

#1 Tänker tolka det som att jag var inne på rätt spår och min pojkvän var ute och cyklade ;) Hahaha, tack för bra svar! :)

Upp till toppen
Annons: