Annons:
Etikettavel-ägg-ungar
Läst 2335 ggr
hammie
4/27/19, 1:05 PM

SNÄLLA HJÄLP! KYCKLINGAR DET ÄR AKUT

Hej! Vi har fött upp kycklingar i maskin, idag är det den 22 dagen och en liten kyckling kom imorse och är hur pigg som helst och lever loppan i maskinen. Den kycklingen gjorde hål i ägget igår vid 7 ungefär. Ända sen dess har vi hört en liten pippi kvittra väldigt högt konstant hela natten tills nu. Imorse dumt nog gjorde jag ett hål i det ägget. Jag vet, jätte jätte dumt av mig, jag borde vetat bättre än så (första gången för mig, mina hönor vägrar ruva äggen) och tråkigt nog gjorde jag hålet typ vid ryggen på kycklingen, så kycklingen kunde inte komma ut ändå..när kycklingen började sluta pipa tänkte jag att nu är det nu eller aldrig.. jag gjorde ett större hål (förlåt jag skäms) och sen sparkade pippin till och ägget for isär och kycklingen kom ut. Den är alldeles ”svart”, det kom lite blod typ två droppar men den hade som en bubbla som sätt i rumpan på den och det hängde ut en massa slem och hinna. Kycklingen piper för fullt här men jag har tappat hoppet.. ja har så dåligt samvete, känner mig nästan som en mördare. Men, finns det något jag kan göra för att rädda den eller är hoppet borta? Snälla hjälp😢

Annons:
hammie
4/27/19, 5:55 PM
#1

Ingen har svarat än, men hoppet börjar gå upp! Den lille har börjat ta sina första stappliga steg och mår bra tror jag iaf, lite trött. Dock har ”hon” (vi kallar henne för hon) en typ ”bubbla” vid kloaken. Det är typ lite som en bula där. Jag har sett henne ”bajsa” en pytteliten vit klump men vet inte om det var bajs (eftersom hon inte har ätit) eller bara nån rest från ägget. Men jag håller tummarna för lilla Svea!

Turast
6/6/19, 4:17 PM
#2

Klumpen är förmodligen gulesäcken. Är den ute mycket så är det inte bra för det kan bli infektioner osv, men är det bara en liten bubbla så brukar den dras in eller ramla av av sig själv.

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

hammie
7/7/19, 2:55 PM
#3

#2 Tack! Det är ju ett tag sedan nu, men lilla Svea klarade sig! Hon är friskare än någonsin😍

Upp till toppen
Annons: