Annons:
Etikettstall-burar-och-hägn
Läst 1629 ggr
MEHÅ
3/11/18, 9:31 AM

Höns & kaniners boende

Jag funderar på att Skaffa höns & kaniner då jag skall flytta till ett hus med äldre typen av källare (byggt -51). d.v.s. inte isolerad och bara delvis uppvärmt som i tvättstugan. Intill källarytterdörren finns två mindre ouppvärmda utrymmen (där det finns frostvakter placerade som säkerhetsåtgärd p.g.a. att rören för badrummet i planet ovanför går där). Rummet närmast ytterdörren har använts till förvaring av krattor, spadar m.m. trädg. prod. och det andra är matkällare. Matkällaren planerar jag att behålla som den är men funderar på om "trädgårds" rummet går att använda som höns/kanin hus (med lite fix av golvskydd m.m) och avgränsning till övr. källaren med dörr och "kattlucka i ytterdörren för djuren att passera ut/in i. Är detta ens lämpligt att ha höns "inomhus" eller är det bättre att bygga något fristående isolerat ute?  Att det går att ha både höns och kaniner på samma yta utgår jag ifrån - eller inte?

Annons:
tlover
3/11/18, 9:48 AM
#1

Höns och kaniner bör inte vara på samma utrymme om inte det är ute i tex en hage (dvs ute i fria luften). Höns dammar så in i norden och det skadar kaninernas lungor

l'm back

MEHÅ
3/11/18, 11:29 AM
#2

Å. bra. Tack för info. om detta.

Upp till toppen
Annons: