Annons:
Etikettvaktlar
Läst 1735 ggr
Camilla Green
2/9/17, 4:04 PM

Söker efter en japansk vaktel höna

Jag söker, som det står i rubriken efter en japansk vaktel höna. Som sällskap till min nuvarande jag hittat. Jag bor i Malmö. Finns det något intresse, hör gärna av dig. Mvh Camilla

Annons:
wille_wille
2/9/17, 5:27 PM
#1

Fint att du försöker hitta sällskap till tuppen! Skulle dock rekommendera att du försöker få tag på kanske tre hönor, en tupp kan gå på en ensam höna rätt hårt 🙂

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

[Camilla.]
2/9/17, 5:59 PM
#2

Men det är en höna jag redan har! Om jag var otydlig. Mvh Camilla

Cragan
2/9/17, 7:47 PM
#3

har ej vaktlar själv längre men lycka till och hoppas du hitta någon som har att sälja 🙂

[Camilla.]
2/9/17, 8:44 PM
#4

Tack så mycket! Det hoppas jag med. Vill inte se henne gå ensam.

[Camilla.]
2/10/17, 3:20 PM
#5

Någon som vet ifall man lika bra kan ha en kinesisk vaktel, ihop med min japanska? Om dom har glädje av varandra. Två hönor då. Jag gissar på nej..Men vill ändå ställa frågan då det är lättare att få tag i en kinesisk har jag märkt.

wille_wille
2/10/17, 5:12 PM
#6

#2 Aha, jag fick för mig att det var en tupp du hade 🤪

Vet inte riktigt hur det fungerar med olika sorter, olika sorters hönor kan ju ha glädje av varandra så vaktlar kan säkert också ha det, men jag är som sagt osäker.

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Annons:
Cragan
2/10/17, 5:57 PM
#7

#5 enda är väll att vaktlar kan vara elaka mot varandra o då vet jag inte om 2 så pass olika storlekar skulle va optimalt men det kan säkert funka med lite tur

[Camilla.]
2/10/17, 7:17 PM
#8

Jag har lyckats hitta en nu, ska hämta hem en förhoppningsvis ny kompis till Ängla på söndag. Också japansk och lite mindre än dom vanligtvis är. Så jag håller tummarna :)

Cragan
2/11/17, 1:21 AM
#9

#8 lycka till och hoppas det går bra 🙂

Upp till toppen
Annons: