Annons:
Etikettövrigt-fjäderfä
Läst 1773 ggr
[Jarl]
2016-12-20 20:22

Är det risk att man övermatar fåglar?

Jag lägger denna här eftersom Fåglar iFokus sidan är nere.

Jag har hängt upp Talgfröbar och en fågelmatare med talg bollar till små fåglar.

Och en talgbolle. Är det risk att dem äter förmycket och kollar vippen?

Det är ju plusgrader nu:/

Annons:
VildaVittra
2016-12-20 20:28
#1

Alltså de enda överviktiga fåglarna jag sett är de som besöker snabbmatsställen (pommes är alltså ingen bra fågelmat). Så jag har svårt att tro att de skulle dö av för mycket fågelmat.

Fåglar iFokus har aldrig funnits, ljusgrå forum är bara förslag. Men däremot finns http://fagelskadning.ifokus.se/ .

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Jarl]
2016-12-20 21:23
#2

Hahah ja tack för ditt svar! Jag tror att vi får minus grader också så då får dem hänga kvar! Och det är ju jul!

Andreas Nilsson
2017-02-18 10:13
#3

Jag har varit med om att dom första fåglarna som kommer till fågelbordet på året kan bli lite feta.

Hade en talgoxe här förra året som efter några veckor såg ut som en flygande tennisboll.

men jag tror att det är relativt ovanligt & självklart om du har möjlighet så tycker jag att du ska skämma bort vilt fåglarna =)

[Jarl]
2017-10-14 18:00
#4

Hej Andreas Nilsson

  jo man vill skämma bort dom med det kommer mycket kråker och hyres värden är inte så hip för att mata fåglar dom skitar ner säger dom. tråkigt.

Kingen 05
2017-10-17 16:00
#5

Fåglar är mycket smarta djur och dom äter inte ihjäl sig frivilligt. När dom blir mätta så äter dom inge mer! Det är som vi människor, vi äter ju liksom inte ihjäloss om vi får för mycket mat. Jag har mat till fåglarna året runt och fyller på när det börjar ta slut. Det är 1 på miljonen att fåglarna dör av för mycket mat. Så du behöver INTE oroa dig för att dom äter ihjäl sig.

Kingen 05
2017-10-17 16:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Det är faktiskt bra att dom är lite tjocka, då klarar dom sig längre utan mat.

Annons:
[Jarl]
2017-10-17 16:14
#7

Väldigt snygg bild är det du som tagit den

Kingen 05
2017-10-18 08:06
#8

Ja, faktiskt lyckade jag ta den bilden för några år sedan.

[Jarl]
2017-10-18 16:12
#9

Det är en super bra bild dimmigt i bakgrunden och fågeln som burrar ihops sig!!

Väldigt snygg bild!

Kingen 05
2017-10-19 07:35
#10

Jag har fickstat till bilden lite så att den ska se lite dimmig ut i bakgrunden. Jag har många talgoxar och blåmesar. Dom får mycket mat hemma hos mig så dom blir lite tjocka, men dom klarar vintern MYCKET bättre då. Eftersom dom har lagt på sig lite fett😀

Upp till toppen
Annons: