Annons:
Etiketttips-råd
Läst 1168 ggr
Saga SilverTass
2016-07-23 16:42

Svala? i mitt rum...

Hej jag försökte bli medlem på fåglar men det funkar inte så jag försöker här.

Det är så att jag av en slump idag upptäckte att det kommit in en söt liten fågel i mitt rum som jag nästan aldrig är i. Jag vet inte hur länge den varit där och jag vet inte vad det är för en fågel. Jag tror att det är en svala men om det är en unge eller vuxen begriper jag mej inte på.  Vad skall jag göra??? Jag tog in den i köket och gav den vatten från mitt finger droppvis som den verkade gilla. Jag klappade den på huvudet och konstigt nog verkade den njuta. Jag vet inte om den klarar sej om jag släpper ut den och jag vet inte om den klarar sej inne hos mej. Jag är helt ovetande om vad som är bäst att göra. Snälla någon här som kan hjälpa mej. Ska jag släppa ut den till en oviss framtid eller ska jag göra något annat?

Annons:
Inkanyezi
2016-07-23 16:53
#1

Kan du ta en bild på den?

Tornseglare misstas ofta för svalor. Om det är en tornseglare är det bästa att kasta den så långt och högt man kan om den är oskadad.

Om det däremot är en svala är det en helt annan sak…

Enklaste sättet att identifiera tornseglaren är dess fötter, som inte är ägnade vare sig att Gå med eller gripa. Lite klumpfot, skulla man kunna säga. De används bara när den ska in i boet. Annars lever den hela sitt liv i luften.

Seglarfåglarnas fötter är i regel knutna, medan svalans är öppna.

Saga SilverTass
2016-07-23 17:00
#2

Jag har släppt ut den nu. den flög högt och långt ända tills jag inte såg den mer. Hoppas verkligen att den klarar sej den lille sötnosen.

Upp till toppen
Annons: