Annons:
Etikettbildtrådar
Läst 3700 ggr
[Julie_Smulan]
1/10/16, 5:09 PM

Dina Hedemorahöns och tuppar

Hej! Jag är rätt ny här och har en egen liten Hedemorahönsflock som nu är ungefär ett halvår gammla. Jag har länge undrat lite över deras kön. En av de är absolut en liten höna, sedan finns en klar tupp ( som lärt sig gala ) och två andra som ena dagen skulle kunna vara tuppar och andra dagen hönor….. De har större kammar än den lilla hönan men samtidigt har jag inte hört de gala en enda gång. Det är ju självklart individuellt.- Det finns tysta tuppar och tuffa hönor, men nu till detta inläggs mening: Det skulle vara roligt att kunna gömföra mina unghöns (?) med andras i samma ålder. Så har du en bild på en hedemora, släng fram den! Skriv gärna ålder och kön. Hoppas vi får många härliga hedemorabilder /Julie:)

Annons:
Leifsdotra
1/11/16, 11:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Min svarta höna, ca ett halvår gammal på bilden

Leifsdotra
1/11/16, 11:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Annan höna, också runt ett halvår på bilden

Leifsdotra
1/11/16, 11:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Och så en bild på den jämngamla tuppen

Leifsdotra
1/11/16, 11:46 AM
#4

Jag har aldrig haft höns förr, och kan inte alls mycket om höns heller. (Min man lär upp mig😃) Men det jag har hört är att man ska kunna titta på hur fjädrarna på halsen och sadeln ser ut. Spetsiga ändar - tupp, rundade ändar - höna!

[Julie_Smulan]
1/11/16, 5:54 PM
#5

#1 Vad fina höns! Ja, jag har också hört att man kan kolla på fjädrarna. Får väl testa igen imorgon. Mina unghöns har lika stora kammar som dina hönor så det kanske för en gångs skull kan vara fler hönor än tuppar:)!

Upp till toppen
Annons: