Annons:
Etikettfoder
Läst 1680 ggr
JonnaCecilia
2015-10-08 18:09

Fågelmatare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här verkar vara en sida mer för tamfåglar, men tänkte ändå lägga upp ett litet tips ifall ni kanske gillar vilda fåglar också ;) Köpte just den här snygga fågelmataren på rusta (ursäkta kass bild, lite darrhänt och zoomade från dörröppningen) och hoppas nu att inte valpen och grannkatten skrämmer iväg alla fåglar, utan att de kommer hit och förser sig :) http://www.rusta.com/se/fagelmatare-p75660007.aspx

Annons:
Cragan
2015-10-08 18:13
#1

ser ut som en trevlig konstruktion 🙂

skulle nog gå att sätta upp en sådan utanför staketen så inte hönsen dras dit

JonnaCecilia
2015-10-08 18:27
#2

Ja, det vill man förstås inte, att hönsen ska gå nedanför och försöka få i sig rester och få bajs och eventuella sjukdomar på vägen. Min valp är otroligt intresserad så jag funderar på om jag sätta upp ett litet staket runt så inte hon går där och äter fågelbajs :/ Hade precis vår första besökare, en talgoxe som hoppade runt mellan de olika pinnarna och såg ut som att han försökte bestämma sig för vilken mat han skulle välja på "buffén" :) Jag sa till min sambo som kom rusande ut i vardagsrummet och skrämde bort den ;) Sen blev han otroligt imponerad av mina fågelkunskaper, att jag kände igen vilken sort det var utan att ens kolla upp det, haha! För mig som har en pappa som är fågelskådare kändes det lite som att få beröm för att känna igen en skata eller fiskmås :D

wille_wille
2015-10-08 21:32
#3

Den såg inte så tokig ut, billig också 😎

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

JonnaCecilia
2015-10-11 13:04
#4

#3 Visst var den! Jag är väldigt nöjd :) Sitter oftast 5-10 fåglar där, och fler väntar i buskarna och träden runt omkring. Än så länge är det mest talgoxar, gråmesar, pilfinkar och en och annan skata som går under och plockar rester, gräsfrön och maskar, antar jag ;)

Gurgil
2015-10-13 18:56
#5

Besök min sajt där står allt om fågelmatning själv matar jag fåglar mycket

Upp till toppen
Annons: