Annons:
Etikettstall-burar-och-hägn
Läst 1744 ggr
VildaVittra
2015-02-25 03:33

Hägna in grönsakerna och inte hönsen

I år vill jag faktiskt få mer än en enda jordgubbe. Hönsskrällerna upptäckte nämligen förra året vilken utsökt delikatess jordgubbsblommor är. 😕

Räcker bärnät? Eller krävs det ståltråd inkopplad direkt till Forsmarks reaktor?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Cragan
2015-02-25 04:03
#1

uppspänt bärnät borde ju räcka fast vill du ha frigående färdiggrillad höna så koppla in ett par ståltrådar i valfri högspänningsledning 🤪

Taxelina1
2015-03-07 10:47
#2

Om du vill ha lite fint omkring jordgubbarna kan du försöka göra ett staket runt om, med flätad pil.

Så slipper du grillad höna även om det är en delikatess😉

Hälsning från en stor djurvänCool

VildaVittra
2015-03-07 16:22
#3

#2 Mina hönsskrällen kan flaxa tyvärr, enbart ett staket skulle snarare få dom att känna sig trygga där inne.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

wille_wille
2015-03-07 19:13
#4

Bärnät borde väl räcka 🙂

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Taxelina1
2015-03-09 14:09
#5

#3 Hähä, tänkte inte på det🤔

Hälsning från en stor djurvänCool

Zepp
2015-03-14 11:32
#6

Är det inte enklare att sätta hönsnät runt jordgubbarna?

Och då menar jag inte kycklingnät utan 2 meter högt standard hönsnät för hönsgårdar!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
VildaVittra
2015-03-14 16:17
#7

#6 2 meter högt nät är inte problem att flaxa över för mina heller. Det blir dessutom väldigt dyra jordgubbar.                                         

Jag ska prova med bärnät i sommar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Zepp
2015-03-14 17:50
#8

Hur som helst så brukar de hålla sig i hönsgårdarna med sådana nät?

Men ioförsej, jag vet vad du talar om för om andan faller på så kan de flaxa upp och sätta sig på bjälkar högst upp i ladugårdar.

Har erfarenhet av att jaga sådana höns!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: