Annons:
Etikettbildtrådar
Läst 1471 ggr
Kvigan
2014-04-10 21:09

"Här vaktar jag"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var bara tvungen att dela med mig av min lilla skapelse!

Jag låg i sängen och tog fram ett gammalt block och började kladda. Ur spritpennan kom min ståtlige herre Jussi, och blev färglagd med tusch. En "HÄR VAKTAR JAG" -skylt som nu sitter i ena fönstret i hönehuset. Varför bara ha skyltar om hundar som vaktar sina ägor? Tupparna är minst lika kaxiga 😃

👆 Djurnörd

Annons:
VästkustFia
2014-04-10 21:11
#1

Läckert!

Tarotstollan
2014-04-10 21:15
#2

Underbart! Vad fin den är!🙂
Jussi måste vara extra stolt nu med självporträtt i fönstret!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Kvigan
2014-04-10 21:16
#3

Tack!

Hehe ja, han får ju inte bli avundsjuk när hans son Lilleman blev månadens lantdjur i mars ;)

👆 Djurnörd

VildaVittra
2014-04-11 10:15
#4

Den där skulle jag köpa utan tvekan om den var väderbeständig och texten inkluderade "koppla hunden", då jag bor i början av en skogsväg som är populär för hundägare (har vrålat många gånger till dom att koppla hunden då jag ha frigående höns, varpå de panikartat kallar in byrackan).

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Kvigan
2014-04-11 10:21
#5

#4 Haha, jag har samma problem när en släkting kommer med sin chihuahua-blandning. Den lyssnar inte på nåt! Då måste jag stänga in de stackars hönsen i hönsgården..

Denna har jag satt i plastficka och tejpat ihop, tänkte ha den ute först men kom på att det är synd om den blir förstörd. Jag skulle kunna kladda en till dig med om du vill, och skicka över mail eller om jag lägger upp här och du sparar. Så kan du själv leta upp nåt vädertåligt att ha den i sen ;)

👆 Djurnörd

Upp till toppen
Annons: