Annons:
Etikettbildtrådar
Läst 2336 ggr
VildaVittra
5/26/13, 6:07 PM

Tre små blommor...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har idag flyttat hem till mig och tuppen. Bedårande små saker och jag hoppas att de denna gång faktiskt håller sig från att gala.😕

Tycker jag uppfyllt min tuppkvot med råge.

Välkomna små vänner och hoppas att ni kommer trivas här trots att tuppen var superläskig och efter färden med den vrålhungriga svarta vargen som ylade sorgset över att hon inte fick sitta i transportburen med er.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Pappaparon
5/26/13, 8:16 PM
#1

Åhh! Så underbara! Det är allt ågot speciellt med kycklingar! Hur gamla är dom? Och vilken ras?

VildaVittra
5/26/13, 8:20 PM
#2

Det är skånska blommehöns som är kläckta 15 april.🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

V3ritas
5/27/13, 10:56 PM
#3

Jätte fina :) Trevlig ras tycker jag!

Medarbetare på Fjäderfä iFokus :)

VildaVittra
5/27/13, 11:43 PM
#4

Ska bli jättekul att se dem växa upp, och jag är jätteglad över att en brun såg ut som en möjlig höna, men med min tur så kommer den väl visa sig vara en extra testosteronstinn tupp.😮

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

theoneissa
5/28/13, 2:12 PM
#5

Väldigt fina! :)

Pappaparon
5/28/13, 7:04 PM
#6

4# Tja, inte helt ovanligt. Ganska tråkigt att fästa sig vid en individ man tror är en höna och……så väcks man en morgon av ett litet pipigt galande.

Annons:
em.nord
5/29/14, 3:07 PM
#7

Det är lite jobbigt att inte veta kön men söta är de! =) Grattis!!

Tjejen vi köpte av sa att om någon visar sig vara tupp så får vi en höna av henne istället och det känns bra.

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

VildaVittra
5/29/14, 3:17 PM
#8

Det var ju givetvis en tupp, men jag hade tur då en blommeuppfödare lagom till årets äggläggning förlorade sin tupp, så hon satte sig och körde hit ner för att hämta honom. Övertaliga könsmogna tuppar är inte så vanliga tidigt på våren, de brukar ju omvandlats till gryta vid det laget.

Så nu bor han i Dalarna istället.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: