Annons:
Etikettallmänt-om-fjäderfä-skötsel
Läst 700 ggr
Bill&Bull
5/20/17, 10:35 PM

Ligger fåglar ner?

Har en fågel som flyttat in i min holk, överlycklig är jag :) tror de är en talgoxe. När jag skulle titta in i holken så ser de ut som den ligger ner, och man ser bara hur den andas. Ligger fåglar ner? Eller kan den må dåligt? Ska självklart inte störa den, visste inte att nån flyttat in förrän nu.

||My Love For Animals Is Immortal||

Annons:
Cragan
5/20/17, 10:59 PM
#1

fåglar kan ligga ner och sova bla eller ligga ner när dom ruvar.
vet ej när talgoxar ruvar dock

JMW
5/20/17, 11:09 PM
#2

Den ligger troligen och ruvar på ägg. Det är precis den tiden nu.

Bill&Bull
5/21/17, 12:38 AM
#3

Okej då vet jag, tack för svar :)

||My Love For Animals Is Immortal||

Bill&Bull
5/26/17, 2:40 PM
#4

Nu har jag en till fråga :) Det är så att holken är i solen, är det ok eller ska jag skydda den med nått? Tänkte om de blir för varmt för dom där inne? Man kan väl inte flytta holken nu? Den sitter på ett räcke där solen ligger på, skulle kunna flytta den till andra sidan räcket men vet inte om man kan göra så.

||My Love For Animals Is Immortal||

Cragan
5/26/17, 5:25 PM
#5

#4 personligen skulle jag låta det vara och om det ej blir några ungar i den holken flytta på den när föräldraparet flyttat ut.
är så mycket saker som kan störa ruvande fåglar så bara flytten av holken kan vara det som får dem att överge äggen

Bill&Bull
5/28/17, 12:49 PM
#6

#4 Hur vet man om dom övergett äggen? Har inte flyttat holken men inte sett någon fågel där nu

||My Love For Animals Is Immortal||

Annons:
JMW
5/28/17, 2:09 PM
#7

#6 Jag kan sitta jättelänge och glo på någon av våra holkar utan att se något fast ajg vet att de ruvar. Låt bara holken vara och avvakta lite och se om det inte kommer fågelungar så småningom.

Cragan
5/29/17, 7:05 AM
#8

#6 hade själv använt tekniken vänta tills augusti september någon gång fåglar kan vara oerhört svåra att se även när man vet att dom är där

Upp till toppen
Annons: